
Η προώθηση και ενίσχυση της εξαγωγικής επίδοσης της Κύπρου, καθώς και η ενδυνάμωση της εξωστρέφειας των κυπριακών επιχειρήσεων, αποτελούν διαρκή στόχο της Υπηρεσίας Εμπορίου του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας.
Στο πλαίσιο αυτό, η δημιουργία και λειτουργία της Υπηρεσίας Υποστήριξης Εξαγωγών (Export Helpdesk) προσφέρει ένα ακόμη εργαλείο στη διάθεση των Κυπρίων εξαγωγέων, με στόχο τη διείσδυσή τους σε ξένες αγορές.
Μέσω μιας απλοποιημένης διαδικασίας, προωθείται η βέλτιστη αξιοποίηση των υπηρεσιών που παρέχουν τα Εμπορικά Κέντρα του Υπουργείου στο εξωτερικό, διευκολύνοντας την επικοινωνία των κυπριακών επιχειρήσεων με δυνητικούς εισαγωγείς και την ανάπτυξη νέων διεθνών συνεργασιών.
Το Export Helpdesk:
Πριν την υποβολή αίτησης στο Export Helpdesk, οι κυπριακές επιχειρήσεις συνίσταται να προβούν σε προκαταρτική αξιολόγηση των προοπτικών εξαγωγής των προϊόντων ή υπηρεσιών τους, καθώς και του βαθμού ετοιμότητάς τους για δραστηριοποίηση σε ξένες αγορές.
Μετά την υποβολή της αίτησης, δημιουργείται ένα πλαίσιο επικοινωνίας μεταξύ του Υπουργείου, των Εμπορικών Κέντρων στο εξωτερικό και της κυπριακής επιχείρησης (αιτητή) που επιθυμεί να εξάγει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της. Στο πλαίσιο αυτής της επικοινωνίας, ο αιτητής παρέχει λεπτομέρειες σχετικά με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προτίθεται να εξαγάγει, ενώ τα Εμπορικά Κέντρα παρέχουν σχετικές πληροφορίες για την αγορά και παράλληλα ανταλλάσσονται απόψεις σχετικά με το είδος και την κατηγορία των αγοραστών που θα πρέπει να προσεγγιστούν.
Για την καλύτερη ενημέρωση των επιχειρήσεων, το Υπουργείο και τα Εμπορικά Κέντρα αντλούν πληροφορίες από διεθνείς βάσεις δεδομένων, με στόχο να εφοδιάζουν τους Κύπριους εξαγωγείς, μέσω του Export Helpdesk, με χρήσιμα στοιχεία επικοινωνίας ξένων εταιρειών. Με βάση αυτά τα δεδομένα, καταρτίζεται κατάλογος επιλεγμένων δυνητικών αγοραστών. Τα Εμπορικά Κέντρα δύνανται να επικοινωνήσουν με αυτούς τους αγοραστές για την προώθηση της κυπριακής επιχείρησης ή, εφόσον το επιθυμεί η επιχείρηση, να προβεί η ίδια απευθείας σε επικοινωνία με τους δυνητικούς εισαγωγείς στο εξωτερικό.
Σε περιπτώσεις όπου διαφαίνεται έδαφος για συνεργασία και απαιτείται η φυσική παρουσία του αιτητή στη συγκεκριμένη χώρα, το Εμπορικό Κέντρο μπορεί να προχωρήσει στη διευθέτηση επιχειρηματικών συναντήσεων, με απώτερο σκοπό την επίτευξη συμφωνίας συνεργασίας μεταξύ των δύο μερών.
Για χώρες που δεν καλύπτονται από τα Εμπορικά Κέντρα, το Export Helpdesk δύναται να παρέχει στις ενδιαφερόμενες κυπριακές επιχειρήσεις καταλόγους δυνητικών εισαγωγέων για συγκεκριμένα προϊόντα και υπηρεσίες. Οι αιτητές ενημερώνονται ότι για τις χώρες αυτές δεν πραγματοποιούνται απευθείας επαφές με δυνητικούς εισαγωγείς.
Το Export Helpdesk εξυπηρετεί αποκλειστικά επιχειρήσεις που εξάγουν κυπριακά προϊόντα και υπηρεσίες, ενώ εξαιρούνται οι επιχειρήσεις που εισάγουν προϊόντα με σκοπό την επανεξαγωγή χωρίς καμία μεταποίηση στην Κύπρο.
Για περισσότερες πληροφορίες και υποβολή αιτήσεων, οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις μπορούν να επικοινωνούν με το Export Helpdesk στα τηλέφωνα 22867251 / 155 / 123, να συμπληρώσουν το πιο κάτω έντυπο και να το αποστείλουν ηλεκτρονικά στη διεύθυνση exporthelpdeskcyprus@meci.gov.cy.
Οι αιτητές θα πρέπει να συμπληρώσουν το Έντυπο Αίτησης Export Helpdesk επισυνάπτοντας τα απαραίτητα έγγραφα για την έναρξη της διαδικασίας καταγραφής και εξυπηρέτησής τους. Όλες οι αιτήσεις που λαμβάνονται από την Υπηρεσία μέχρι 31 Αυγούστου θα θεωρούνται αιτήσεις του τρέχοντος έτους. Από 1η Σεπτεμβρίου και μετά, οι αιτήσεις θα αφορούν και θα εξυπηρετούνται το επόμενο έτος.
Για το έντυπο της αίτησης Export Helpdesk πατήστε εδω
Πριν υποβάλουν την αίτηση, οι επιχειρήσεις παρακαλούνται όπως επισκεφθούν τον σύνδεσμο ‘Χρήσιμοι Σύνδεσμοι’ που περιέχει συνδέσμους που οδηγούν σε ιστοσελίδες οι οποίες συμπεριλαμβάνουν αρκετές πληροφορίες για επιχειρήσεις που επιθυμούν να εξάγουν.
Χρήσιμοι σύνδεσμοι για εξαγωγείς
Για τη λίστα των χωρών που καλύπτουν τα Εμπορικά Κέντρα του ΥΕΕΒ πατήστε εδώ